ARKIB

Arkib Pengumuman

Tajuk Tarikh Terbitan Lampiran
MAKLUMAN PENUTUPAN PERKHIDAMATAN SISTEM eKADASTER BAGI NEGERI SELANGOR 24-06-2022

Dimaklumkan bahawa perkhidmatan Sistem eKadaster akan ditutup kerana fasiliti penempatan Server Sistem eKadaster akan mengalami gangguan bekalan elektrik untuk penyelenggaraan pembaikan komponen elektrik pada 24 Jun 2022 (4.00 petang) sehingga 25 Jun 2022 (2.00 petang)

MAKLUMAN GANGGUAN PERKHIDMATAN SISTEM MYRTKNET BAGI CERAPAN MASA-HAKIKI (REAL TIME) DAN PASCA PEMPROSESAN (POST-PROCESSING) 16-06-2022

Adalah dimaklumkan bahawa Perkhidmatan Sistem MyRTKnet bagi Cerapan Masa-Hakiki (Real Time) dan Pasca Pemprosesan (Post-Processing) menghadapi gangguan bermula 16 Jun 2022 kerana mengalami masalah teknikal di Pusat Data dan Pemprosesan MyRTKnet. Pihak kami dalam usaha sebaik mungkin untuk mengatasi masalah ini dengan kadar segera.

Sehubungan dengan itu, pihak tuan/puan dipohon agar tidak cuba mengakses ke laman web www.myrtknet.gov.my dan atau pxy.myrtknet.gov.my buat sementara waktu supaya kerja-kerja pemulihan sistem dapat berjalan dengan lancar. Pihak kami akan memaklumkan kembali setelah perkhidmatan MyRTKnet telah kembali beroperasi dan dapat diakses oleh pengguna.

Jika terdapat sebarang pertanyaan dan masalah, sila berhubung terus dengan Pentadbir Sistem MyRTKnet atau e-mel ke admin.myrtknet@jupem.gov.my. Pihak kami memohon maaf diatas segala kesulitan yang telah berlaku. Kesabaran dan kepercayaan anda amat kami hargai.

PEMAKLUMAN GANGGUAN APLIKASI JUPEM2U JUPEM JOHOR 26-05-2022

Dimaklumkan bahawa aplikasi JUPEM2U Johor akan mengalami gangguan capaian bermula pada 26 Mei 2022 (Mulai jam 3.30 petang) hingga 29 Mei 2022 jam 8.30 pagi untuk memberi laluan kepada kerja-kerja penyelenggaraan elektrik di Wisma Persekutuan Johor Bahru. Sebarang kesulitan berhubung perkara ini amat dikesali.

URUSAN PEMANGKUAN BAGI PENOLONG JURUUKUR GRED JA29 KE PENOLONG JURUUKUR GRED JA36 DI JABATAN UKUR DAN PEMETAAN MALAYSIA, KEMENTERIAN TENAGA DAN SUMBER ASLI 19-05-2022

Dimaklumkan bahawa Jabatan ini akan melaksanakan urusan pemangkuan ke jawatan Penolong Juruukur Gred JA36 bagi pegawai yang telah dilantik / tukar lantik ke jawatan Penolong Juruukur Gred JA29 pada 10 Julai 2013 dan sebelumnya.

 

3.       Sehubungan dengan itu, kerjasama pihak YBrs. Dr./Tuan/Puan adalah dipohon untuk mengenal pasti pegawai-pegawai yang memenuhi syarat-syarat yang terdapat di dalam iklan yang dilampirkan dengan mengemukakan permohonan melalui Ketua Jabatan masing-masing selewat-lewatnya pada 9 Jun 2022 (Khamis) kepada alamat berikut:

 

Ketua Pengarah Ukur dan Pemetaan Malaysia

Jabatan Ukur dan Pemetaan Malaysia

Bahagian Khidmat Pengurusan

Tingkat 12, Wisma JUPEM

Jalan Sultan Yahya Petra

50578 KUALA LUMPUR

(u.p.:  Puan Qawiemmatul Adawiyah binti Kameri)

 

4.Sebarang pertanyaan berhubung dengan urusan pemangkuan ini, pohon untuk diajukan kepada pegawai-pegawai berikut:

 

 BIL.

NAMA PEGAWAI

NO. TELEFON

EMEL

  1.

Puan Saliza binti Hj. Hamid

03-26170802

saliza@jupem.gov.my

  2.

Puan Arnita binti Rail

03-26170431

arnita@jupem.gov.my

Gangguan Capaian JUPEM2U Johor 20-04-2022

Dimaklumkan bahawa aplikasi JUPEM2U Johor akan mengalami gangguan capaian bermula pada 21 April 2022 (Mulai jam 3.30 petang) hingga 24 April 2022 jam 8.30 pagi untuk memberi laluan kepada kerja-kerja penyelenggaraan elektrik di Wisma Persekutuan Johor Bahru. Sebarang kesulitan berhubung perkara ini amat dikesali.

Gangguan Capaian Aplikasi JUPEM2U Johor 17-04-2022

Dimaklumkan bahawa aplikasi JUPEM2U Johor mengalami gangguan bermula pada 17 April 2022 sehingga tarikh yang akan dimaklumkan kemudian. Ini bagi memberi laluan kepada kerja-kerja penyelenggaraan server yang sedang dijalankan. Sebarang kesulitan berhubung perkara ini amat dikesali.

MAKLUMAN GANGGUAN PERKHIDMATAN SISTEM MYRTKNET BAGI CERAPAN MASA-HAKIKI (REAL TIME) DAN PASCA PEMPROSESAN (POST-PROCESSING) 14-04-2022

Adalah dimaklumkan bahawa Perkhidmatan Sistem MyRTKnet bagi Cerapan Masa-Hakiki (Real Time) dan Pasca Pemprosesan (Post-Processing) menghadapi gangguan bermula dari 13 April 2022 kerana mengalami masalah teknikal di Pusat Data dan Pemprosesan MyRTKnet. Pihak kami dalam usaha sebaik mungkin untuk mengatasi masalah ini dengan kadar segera.

Sehubungan dengan itu, pihak tuan/puan dipohon agar tidak cuba mengakses ke laman web www.rtknet3.gov.my atau www.myrtknet.gov.my dan pxy.rtknet3.gov.my atau pxy.myrtknet.gov.my buat sementara waktu supaya kerja-kerja pemulihan sistem dapat berjalan dengan lancar. Pihak kami akan memaklumkan kembali setelah perkhidmatan MyRTKnet telah kembali beroperasi dan dapat diakses oleh pengguna.

Jika terdapat sebarang pertanyaan dan masalah, sila berhubung terus dengan Pentadbir Sistem MyRTKnet  atau e-mel ke admin.myrtknet@jupem.gov.my. Pihak kami memohon maaf diatas segala kesulitan yang telah berlaku. Kesabaran dan kepercayaan anda amat 
kami hargai.

Gangguan Capaian Sistem JUPEM2U Johor 13-04-2022

Dimaklumkan bahawa aplikasi JUPEM2U Johor akan mengalami gangguan capaian bermula pada 14 April 2022 (Mulai jam 3.30 petang) hingga 17 April 2022 jam 8.30 pagi untuk memberi laluan kepada kerja-kerja penyelenggaraan elektrik di Wisma Persekutuan Johor Bahru. Sebarang kesulitan berhubung perkara ini amat dikesali.

MAKLUMAN GANGGUAN PERKHIDMATAN UNTUK APLIKASI JUPEM2U & CSRS JUPEM MELAKA 11-04-2022

Dimaklumkan bahawa kepada aplikasi JUPEM2U dan CSRS akan mengalami gangguan sementara pada 15/4/2022 (Jumaat) bermula pukul 2.00 petang sehingga selesai. Ini bagi memberi laluan aktiviti modul-modul terlibat. Sebarang kesulitan berhubung perkara ini amatlah dikesali.

MAKLUMAN WAKTU OPERASI KAUNTER JUALAN DI JUPEM SELANGOR DI SEPANJANG BULAN RAMADHAN AL-MUBARAK 2022 05-04-2022

Dimaklumkan bahawa waktu operasi Kaunter Jualan di JUPEM Selangor di sepanjang Bulan Ramadhan Al-Mubarak 2022 adalah seperti berikut: 

Isnin - Khamis: 8.00 pagi - 1.00 tengahari ; 1.45 petang - 3.45 petang
Jumaat: 8.00 pagi - 12.15 tengahari ; 2.30 petang – 3.45 petang.